Sivut

maanantai 4. heinäkuuta 2016

Kesäloma alkaa, välisä käyt töisä ja kesäloma jatkuu

Aiemmassa postauksessa (KLIK) mainitsinki meijän, reilu viikon alkavasta kesälomasta. Koirat lähti maalle jo torstaina (16.6) ja minä tulin pikkusiskon kans junalla perässä perjantaina. Lauantaina (18.6) meillä oliki Sievissä Renen kans rallykisat ja ensimmäinen AVO hyväksytty tulos sieltä saatiin.

Vko 25 (20.-26.6) meniki kesälomafiiliksin maalla.

Riimi sai uuen, ihanan ja samankaltasen kaverin, Bella-labbiksen, jonka kans oli ihan mahtavaa rallitella pelloilla ja uida joessa.

Käytiin PALJON kyläileen! vierailtiin iskällä, mummulla ja papalla, Kannuksen mummulla, Markuksen mummulla, Markuksen sedällä, minun enolla ja tädillä. Ystävie kans kahviteltiin, nautittiin auringosta ja seurasta piknikillä ja Markuksen porukoilla yövyttiin koko viikko.

Koirat pääs joka päivä rallitteleen vapaana (paitsi riistaviettinen Roy, annettiin lintujen pesiä rauhassa), koirat nautti pitkistä mehtä- ja peltolenkeistä. Pyöräiltiin myös kylälle, haettiin jätskit ja mentiin niitä syöpötteleen yhdessä mummun luo.

Yölenkit oli myös huippuja, sillä keskiyölläkin näki eteenpäin, oli jopa valosaa ja kamerallaki sai napsittua kuvia. Miten täydellistä.. ♥

Koirakavereitakin nähtiin! tosin, hiuka vähemmän mitä yleensä, mutta nähtiin kuitenki. Vakkari lenkkiporukkaamme kuuluu joka kerta maalle mennessä Hartsa ja hänen labbikset Martta ja Peppi. Koirat ovat ku yhtä laumaa. Onhan ne ollu pienestä saakka aina yhdessä.

Tulevan kotimme lenkkimaastoja käytiin myös tutkiin. Ai että, tuskin maltan oottaa..

Sunnuntaina (26.6) aamupäivällä mettälenkki vielä Hartsan ja koiralauman kans. Illalla oltiinki jo takasi Espoosa. Kui nopeeta viikon loma meni.

Maanantaina koittiki jo työpäivä. Oli ihana palata töihin. Ihan eri fiilis ko saa hiuka lomailla.

Tiistaina (28.6) Riimin keppitreenit alko Niinulla. Treenit meni loistavasti. Riimi tekee jo puhtaasti 6 suoraa keppiä. Näistä on hyvä jatkaa kuukausi eteenpäin hyvän kouluttajan opeissa.

Torstaina (30.6) aamuvuoro, Riimi lähti töihin mukaan. Työkaveri oli ottanu myös koiransa, Noki-karhukoiran mukaan. Riimistä ja Nokista tuli heti hyvät ystävykset. Kaivoivat yhdessä kuoppia talon sisäpihalle ja vanhukset anto rapsuja parivaljakolle. Iltapäivällä oli Royn vikat ohjatut tokotreenit ja heti perään Renen agitreenit. Renen ohjatut agitreenit tosin jatkuu vielä.
Videota tulossa treeneistä todennäkösesti jossain kohtaa.

Perjantaina kalenterin sivua käännettiin jälleen, nyt alkoi jo heinäkuu! aika menee nii nopsaa.
Aamuvuoron jälkeen reilu viikon loma alkoi jälleen. Loman kunniaks lähettiin rakkaan kans nauttiin auringosta partsille, ruoka ja juoma oli hyvää.

Lauantaina (2.7) aamulla lauman kans lenkki, pikkusisko tuli meille, pakkasin auton, Rene ja Riimi kyytille ja suunnattiin Helsinkiin, pitkästä aikaa mätsäriin!

Mätsäri oli Etelä-Suomen Seropien järkkäämä, seropeja 24kpl.
Ilma suosi, oli vähä liianki kuuma. Onneks saatiin kevythäkit varjoon. Silja oli myös matkassa mukana oman lauman kans. Leiriydyttiin samaan paikkaan.

Kehässä molemmat käyttäytyi ihan superisti! Riimi oli jopa vähä turhan yli-innokas :--D molemmat sai punaset nauhat. Pikkusisko harjotteli hieman Renen kans ja tää oli hälle ihan eka kerta mätsärissä. Kaikkien punasten nauhan saaneiden kehässä Pinja esitti Renen ja minä Riimin.
Isosta seropimäärästä huolimatta omat rakkaat yllätti täysin! Riimi PUN3 ja Rene PUN2

Mätsäristä Riimi ja Rene kotiin. Pinjan kans käytii hesesä syömäsä ja kaupasta ostettiin rannalle herkkuja.

Hetken aikaa Riimiki ehti levähtää, kunnes suunnattii ekan kerran tälle kesälle Haukilahden koirarannalle. Silja tuli myös rannalle Kinan ja Jenin kans.

Koiria oli kyllä kiitettävästi rannalla, mutta mikäs siinä, hellettä pukkas ja koirat nautti vesileikeistä. Hieman kävi myös yks kultsu uros Riimiin kuumana. Riimi raukka joutu veden allekin hetkeks ku tämä iso urho alko nylkytyspuuhiin. Päästyä veden pinnalle, Riimi oli ihan paniikissa ja kilju. Eipä neiti tämän tapahtuman jälkeen halunnu enää leikkiä kenenkään kans vedessä. Rannallaki jos kultsu tuli yhtään lähelle, Riimi huus heti ja juoksi mun jalkoihin suojaan. Voi toista.

Pari tuntia vierähti todella nopsaa rannalla ja mun kädet ja niska kärtsäs :D rannalta siskon kans äitille, jossa saunottiin ja Riimi sai huomiota mun 4-vuotiailta siskoilta.

Tänään, tai oikeestaan tähän aikaan vois sanua jo että eilen, sunnuntaina (3.7) käytiin päivällä lauman kans remmilenkillä, iltapäivällä vierailtiin Hyvinkäällä Markuksen serkulla ja ilta meniki jälleen uimarannalla.
Heinin ja Tanian kans oltiin sovittu, että jos illalla mentäis uittaan koiria Haukilahteen. Rene ja Riimi sai lähtä mukaan, Tanialla oli aussietytöt Viva ja Isla, Heinillä Halla-lapinkoira ja kävi sielä myös Tanian siskon koira Tessa-sheltti vierailulla.

Koirilla oli yhdessä nii kivaa :) Rene sukelteli vedestä kiviä ja Riimi piti hauskaa tyttöjen kans. Uittamisen jälkeen käytiin kävelemäsä rantaviivaa pitkin koiralauman kera.

Reilu pari tuntia siinä nopsaa vierähti ja kotona oli rättipoikkiväsyneitä haukkuja. Royki näytti tyytyväiseltä kotiin tultaessa, oli herrakin päässyt iltalenkille ja kovasti odotti jo iltaruokaa.

Isot kiitokset kaikille! On ollu hirmu kivaa ja toivottavasti tämä tunne jatkuu vielä tämän tulevan viikon, sillä täytyyhän tästä lomasta nyt nauttia täysin rinnoin. :3